So much to see

Munchen 5

Slot Nymphenburg

Net terug van een gezellig middag in de binnenstad van Müchen, maar laten we beginnen bij het begin 😉 Afgelopen zondag ben ik met een groep naar het slot Nymphenburg geweest. Dit is een paleis in München, dat vroeger het zomerhuis vormde van de heersers van Beieren. Dit paleis is heel groot, wat je hierboven ziet is maar een deel.

IMG_2720

Nog een foto. Dit is een deel van de rechterkant.

IMG_2723

Uitzicht vanaf het balkon 🙂

Munchen 7

Dinsdag ben ik naar de Allianz Arena geweest. Dit is de arena waar voetbalclub Bayern München speelt. Helaas kunnen er geen tickets gekocht worden, want alles is uitverkocht voor het hele jaar…

Munchen 6

Me, in het stadion. De gele lichten op de achtergrond gebruiken ze voor het gras, aangezien de zon bijna niet schijnt in de winter. De lampen blijven twee dagen staan en dan worden ze naar de andere kant van het veld gerold.

IMG_2743

De kleedkamers, ben vergeten wie zich hier moeten omkleden 😉

IMG_2742

En nog een foto van het stadion. Onder de eerste of tweede blauwe rand bevinden zich ‘huisjes’ met een badkamer, slaapkamer en woonkamer. De prijs kan oplopen tot 1,5 miljoen euro.

Personal
En hoe bevalt het leven daar nu dan? Hoor ik je al denken.. Nou het bevalt mij prima hier. Ik heb een fijn appartement en leuke mensen ontmoet. Toch gaat niet alles nog even soepel, zo heb ik 2 dagen gezocht naar een afwasborstel… Dit verkopen ze hier niet in alle winkels en supermarkten zoals in Nederland. Geen idee waar de Duitsers hun afwas mee afwassen, sponzen misschien?

Ook heb ik op dit moment te weinig vakken in mijn vakkenpakket voor school. Bij Hogeschool München werken ze met een lotingsysteem. Ik heb de pech dat ik voor bijna de helft niet ben ingeloot waardoor ik punten tekort kom. Er is wel een fijne regel hier: als je de eerst les er niet bent, is je plek weg. Volgende week moet ik naar de eerste lessen van de vakken die ik nog zou willen of nodig heb en dan maar hopen dat iemand niet komt opdagen. Fingers crossed!

IMG_7124

En dit is in English garden. Helemaal in de verte, bij het wit in het water, kan er gesurft worden. Ik was deze dag mijn camera vergeten, maar er komen vast nog meer mooie foto van English garden!

Deze week staan er nog een boel leuke activiteiten op de planning, waaronder de dierentuin, het BMW museum en een Salzburg. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs

2 gedachtes over “So much to see

Geef een reactie

