Jetzt geht’s los!

Munchen 3

(Marienplatz)

Kleine kans dat het je ontgaan is, maar mocht je het toch gemist hebben: ik studeer voor een half jaar in München. Na heel wat papierwerk had ik in Nederland al wat geproefd van de ‘Deutsche Pünktlichkeit’. Hier in München valt het overigens allemaal wel mee (tot nu toe). De mensen zijn hier zeer beleefd en vriendelijk. Als ze tegen je aanlopen dan volgt er direct een nette ‘Entschuldigung’ en een vriendelijke glimlach.


Vrijdag 26 februari

Op vrijdag 26 februari was het dan eindelijk zover, op naar München!  Vrijdagavond kwamen we pas laat aan na enige vertraging. Ik had meteen de sleutel gekregen van mijn studio en dat betekende dat ik alles kon gaan uitpakken en installeren. Blij dat ik ben met mijn Albert Heijn bestek en messen!

Zaterdag 27 februari

IMG_2684

(Winkelstraat)
Zaterdagochtend gingen we met z’n allen nog even de stad in (mijn ouders, vriend en ik). Na een korte wandeling heb ik afscheid genomen van mijn ouders. Daarna ben ik nog even de stad in geweest met Devin. Zo hebben wij onder andere het mega bekende Marienplatz bekeken en natuurlijk even de winkelstraat 🙂

Dinsdag 1 maart

Munchen 4

(Hofgarten)
Dinsdag zijn we naar de Hofgarten geweest en we hebben een klein stukje van English Garden gezien. Het had ook gesneeuwd zoals je kan zien op de foto.

Opvallend vind ik hier de hoeveelheid luxe auto’s. Een kleine koektrommel zie je hier niet. Wel zie je hier regelmatig een dure sportauto als Porsche voorbij rijden.

Woensdag 2 maart
Woensdagochtend was het helaas tijd om afscheid te nemen van Devin. Ik heb hem uitgezwaaid op het (mega drukke) station waar hij in een veel te volle trein stapte. Ik kon nog net even oogcontact maken in alle drukte en de hoeveelheid mensen. Goodbye!

Woensdag had ik ook mijn eerste introductiedag. Ik kreeg een korte presentatie te zien en daarna moest ik mij nogmaals aanmelden en allerlei documenten laten zien. Toen kreeg ik ineens een berichtje, Devin had zijn vlucht gemist! Dat vond ik stiekem helemaal niet erg, want nu hebben we nog 3 extra dagen vakantie!

Vandaag weer een introductiedag gehad. Volgende week ga ik naar Salzburg, het BMW museum en de Arena toe. Ik hou jullie op de hoogte 😉

Een gedachte over “Jetzt geht’s los!

Geef een reactie

